PG1: pravidlá pre odovzdávanie projektov

Všeobecne k webstránkam

Vyberte si nejaký projekt (skutočný, alebo fiktívny), ktorý potrebuje webstránku. Téma je len a len na vás, môže to byť v zásade čokoľvek k nejakej téme/udalosti/organizácii/módnej značke/hudobnej skupine/e-shop/... . Ak pôjde o tému založenú na skutočnosti, treba si ju rozmyslieť tak, aby ste nekopírovali nejaké existujúce logo a existujúci web. Napríklad ak chcete stránku venovať vašej obľúbenej hudobnej skupine, nemôžete ako logo odovzdať ich skutočné logo. Môžete to vyriešiť tak, vytvoríte nové logo a web napríklad pre ich koncerné turné.

Minimálny rozsah webstránky je homepage + dve podstránky, alebo adekvátne dlhá OnePage stránka. Ak by stránka mala mať vhľaldom na tému logicky 10 podstránok, nemusíte ich vyrábať, stačí dodržať minimálny rozsah a ostatné položky v menúčku urobiť ako prázdne linky (alebo linky na home).

Ak sa vám hodí mať na stránke niečo čo je nad úroveň kurzu (napríklad pridávanie komentárov k položke e-shopu), môžete to tam nasimulovať graficky bez toho aby ste museli riešiť funkcionalitu.

1. Téma webstránky + logo + grafický návrh (pravidlá)

Úlohu odovzdajte ako jeden .zip, ktorý obsahuje nasledovné:

  1. pdf manuál k webstránke
  2. všetky verzie loga vo vektorovom formáte (napr .svg)

Manuál bude obsahovať infromácie spísané nižšie. Nie je nutné mať ich práve v tomto poradí, ani práve takto štrukturované. Cieľom je, aby manuál dával dokopy zmysel a odprezentoval Vašu predstavu o webstránke. Zamerajte sa na to, čo pokladáte dôležité pre vašu tému.

Manuál musí byť graficky konzistentný s vašou webstránkou - čiže využite rovnakú farebnú schému a rovnaké fonty. Predstavte si, že to prezentujete nejakému klientovi. Na inšpiráciu tu mám celkom pekný príklad z minulého roka: MANUAL.pdf

[1.a] Téma webstránky

Tému webstránky popíšte názvom a krátkou charakteristikou (príklad: HongKong Hair: stránka o najnovších kaderníckych trendoch v Hong Kongu). K téme webstránky treba odpovedať na tri otázky

(Podotázky v zátvorkách slúžia na inšpiráciu, nemusia byť všetky zodpovedané.)

Cieľom tejto časti je zamyslieť sa nad tým, ako bude Vašu stránku vnímať váš priemerný návštevník a prispôsobiť ju aj tomu, aby sa na nej cítil spokojne a aby sa mu ľahko používala.

Na odpovede k otázkam nie je žiaden povinný minimálny rozsah (niektoré sú obsiahlejšie ako iné, niektoré sa sčasti prekrývajú), snažte sa skôr o to, aby odpoveď dokopy dávala zmysel a vašu predstavu stránky zrozumiteľne popísala.

[1.b] Logo

Logo musí byť vytvorené k vašemu projektu. Pri grafickom návrhu webstránky bude povinné ho využiť. Logo musí byť vytvorené vektorovo, okrem toho nemá určený žiaden minimálny počet objektov, farieb ani žiadne iné pravidlá. V manuáli logo krátko popíšte - prečo vyzerá tak, ako vyzerá a čo sa snaží reprezentovať.

Môžete vytvoriť viacero verzií Vášho loga (napríklad v rôznych farbách, alebo so sloganom a bez). Nie je určený minimálny ani maximálny počet verzií, urobte ich tak, aby Vám to dávalo zmysel k projektu.

Jediná povinná varianta je jednofarebná verzia na praktické účely. Jednofarebná verzia musí byť vytvorená iba z čistých plôch jednej farby (napr čiernej) - čiže žiadna polopriesvitnosť, gradienty, atď.., ktoré sa nesmú prekrývať. (Cieľom je vytvoriť verziu loga, ktorá by sa dala napríklad vygravírovať na pohár, alebo vyrezať z dreva). Ak vaše základné logo spĺňa podmnienky aj na jednofarebnú verziu, netreba vytvárať ďalšiu.

Ak si vytvoríte vicero verzií loga, na samotnej webstránke ich nemusíte využiť všetky, proste si môžete vybrať, ktoré sa Vám budú hodiť.

Na čo si dať pozor:

[1.c] Grafický návrh

V rámci grafiky treba odprezentovať:

Ku každej položke stručne vysvetlite, prečo ju chcete zrovna takúto. Ak to dáva zmysel, odvolajte sa aj na cieľovú skupinu vášho webu (napr: Do grafiky zahŕňam veľa fotiek prírody, lebo je určená nadšencom turistiky a na tých to pôsobí veľmi pozitívne/väčšina návštevníkov mojej stránky chce iba túto jednu informáciu, preto je tu na ňu odkaz vo veľkom výraznom rámčeku/môj web má v hlavnom menúčku využitý programátorský slang, ktorému väčšina populácie nerozumie, pretože určený úzkej skupine programátorov, ktorí sa chcú priamo dostať k informácii.)

2. Webstránka (pravidlá)

Webstránku treba poslať ako .zip obsahujúci všetky potrebné súbory (html a css súbory, všetky použité obrázky, audio, video a iné). Ak ju máte niekde zavesenú, pošlite mi aj link.

Čo sa bude hodnotiť:

Za čo môžete dostať body navyše:

Pri tvorbe je zakázané používať šablóny a frameworky (tj veci ako Wordpress, Bootstrap, atď...). Ak vaša stránka vyžaduje server, musíte si nejaký zadovážiť a zavesiť ju tam. Pre obsah stránky je dovolené použiť miesto textu lorem ipsum a obrázky legálne stiahnuté z internetu.